Kako možemo bolje evidentirati izvršavanje radnih naloga?

10.10.2022

Kako možemo bolje evidentirati izvršavanje radnih naloga?

Upravljanje proizvodnjom u stvarnom vremenu može biti teško. Osim što konstantno šaljemo nove radne naloge, crteže i zauzimamo kapacitete i termine, sa suprotne strane se u istom trenutku događaju izvršenja koja mijenjaju sliku stanja kojim raspolažemo.

Svaki izvršeni ili djelomično izvršeni nalog trebao bi imati povratnu informaciju: odjel za planiranje proizvodnje treba znati da je nalog djelomično ili kompletno izvršen, skladište treba informaciju da smo utrošili određenu sirovinu, a kupac bi trebao znati da je njegova narudžba spremna.

Kako bi ovako bitne informacije bile aktualne u bazi podataka, iskristalizirale su se neke verzije načina izvršavanja radnih naloga koje uglavnom vežu neku tehnologiju za sebe.

Unutar ovog članka neće biti spomenut unos izvršenja na papir i eventualni prijenos u baze podataka, jer je – eto – 2021. godina.

 

Pogledajmo neke načine izvršavanja radnih naloga, te njihove prednosti i nedostatke.

 

Izvršavanje radnih naloga – Desktop računalo

Izvršiti radni nalog na stolnom računalu je jedan od osnovnih i najstarijih vidova evidentiranja izvršenja radnih naloga (osim – dakako – evidentiranja izvršenja na papiru, ali to ovdje nećemo ni spominjati kako smo se već prije dogovorili).
Djelatnik vezan za svoje radno mjesto ima pristup interfejsu unosa i pregledu radnih naloga za svoje mjesto. Postoji također mogućnost ispisa njegovih radnih naloga i crteža na istom mjestu.

Prednosti: Bogat interfejs sa svim opcijama, pregled svih naloga i crteža, ispis naloga.

Nedostaci: Nema mobilnosti, unosa broja naloga ručno, kvar uređaja i pisača ako rade u agresivnoj atmosferi, prašini i špeni, sporije evidentiranje…  

Kada koristiti: Ukoliko je djelatnik usko vezan za radno mjesto, može ispisati svoje crteže, nema drugih bliskih fizičkih točki unosa izvršenja, nema previše frekventnih radnih naloga za izvršenje, program ne podržava barkod skeniranje.

Slika 1. Radno mjesto je udaljeno, potreban ispis radnih naloga, nalozi se izvršavaju svakih nekoliko sati.

 

Izvršavanje radnih naloga – Desktop Touch All-in-One računalo s barkod skenerom

Ukoliko naš program podržava ispis i skeniranje barkodova radnih naloga, naš sustav možemo dignuti na višu razinu, posebno po pitanju brzine evidentiranja izvršenja. Međutim, naše stolno računalo će samo služiti izvršavanju, pri čemu ponovno žrtvujemo mobilnost.

Prednosti: Brz dolazak do evidentiranja izvršenja – skeniranjem barkoda, jednostavno sučelje za unos izvršenja, brza obuka novih djelatnika…

Nedostaci: Nema mobilnosti, nema ispisa i pregleda radnih naloga (eventualno zatvaranje programa za barkod izvršenje bi moglo adresirati ovaj nedostatak), kvarovi uređaja u agresivnoj atmosferi…

Kada koristiti: Ukoliko imamo više djelatnika na manjem prostoru, a sve opskrbljuje informacijama jedan ured/poslovođa koji može ispisati informacije za sve djelatnike. Posebno zgodno za djelatnike koje obavljaju manualni rad na manjem području proizvodnje i imaju puno operacija za unijeti.

Slika 2. Radni nalozi se izvršavaju frekventno, nadređeni dostavlja naloge po planu

 

Izvršavanje radnih naloga – mobilnim barkod skenerom

Najnoviji i najmobilniji način je unos izvršenja mobilnim barkod skenerom. Glavni benefiti su izvršenja bilo gdje s dostupnom mrežom, brzina skena s jednostavnim interfejsom, pregled radnih naloga. Međutim, nemamo nikakvu mogućnost ispisa.

Prednosti: Mobilnost, zaštita od pada na pod i atmosferske uvjete, pregled radnih naloga, brzo skeniranje i izvršenje, digitalni crteži uz nalog.

Nedostaci: Nikakve mogućnosti ispisa, potrebno imati pokrivenu proizvodnju wireless mrežom.

Kada koristiti: Ukoliko imamo česta kretanja djelatnika s stroja na stroja, velika površina kretanja, poželjno imati crteže samo u digitalnoj formi, imamo ured/poslovođu koji prati crteže i ispise radnih naloga s barkodom i –dakako – hoćete impresionirati auditora. 
Slika 3. Nalozi se često izvršavaju i mijenjaju, djelatnici rade na nekoliko strojeva unutar istog područja

 

Zaključak

Sve opcije mogu vam donijeti i neke druge benefite kao što su prijava kvara, unos sekundarnih zastoja (nedostatak materijala, barkodova), evidentiranje škarta, itd.

Kada odlučujete koji način izvršenja želite imati na radnom mjestu, glavni faktor odluke neka Vam bude ušteda vremena i povećanje efikasnosti, a ne koja je tehnologija modernija.

Ova Internet stranica te njezine on-line usluge mogu koristiti kolačiće radi poboljšanja usluga. Prihvaćanjem kolačića, pristajete na naše uvjete.